Träningsdagbok och upplägg

För första gången har jag börjat föra träningsdagbok över min träning. Jag har fortfarande ingen bra rutin och missar att göra det då och då men försöker varje vecka skriva ner veckans träning. Allt för att få koll på min utveckling och bli bättre på min träning.

Jag använder Evernote för att skriva ner träningen. Evernote är riktigt bra, använder det även till att samla annat som fakta om en artikel, recept osv.

Jag skriver ner reps, vila och övning. Ibland även vikt och hur kroppen kändes.

Annat du kan skriva ner:
Hur mycket har du sovit
Hur det kändes mentalt (trött, glad, motiverad, ledsen osv)
Hur lång tid har det gått sedan sista passet

Jag har också funderat mycket på träningsupplägg och bestämt mig för att fortsätta med crossfit 3-4 gånger i veckan och varva det med lite längre konditionsträning. Försöker också äta mer än jag gjort förr och det är nästan svårast. Jag tror aldrig jag ätit över 2500 kcal tidigare och nu ska jag försöka äta minst 3000 kcal. Det här är kanske lite provocerande men jag äter för att få i mig mer energi och få ett överskott, istället för att äta mindre.

På torsdag ska jag träffa Christian, en PT och kostrådgivare och göra ett riktigt träningsupplägg och kostschemat. Ska bli spännande! Mer info och detaljer då!

Btw, 30 dagar utan alkohol så här långt.