Veckans träning – mätbara övningar och kroppsdata

Min plan är att börja mäta min träning för att mina resultat ska bli bättre och för att min träning ska utvecklas. Under våren kommer det bli fortsatt fokus på crossfit blandat med lite längre distanspass inom löpning och MTB. Jag har fortfarande inte bestämt mig för något träningsmål men det börjar bli dags att göra det, OM jag ska göra det.

I veckan var jag hos Christian på Bodyventure för att maxa i bänkpress och marklyft. Jag har aldrig maxat i de övningarna och tanken är att maxa igen om två månader för att se om min träning gett några resultat.

Loggade resultat

Jag gissade att mitt max i marklyft skulle ligga någonstans runt 100 kg men det visar sig att jag var starkare. Det slutade med ett max på 150 kg i marklyft, över förväntan alltså.

I bänkpress gissade vi på runt 70 kg, men även där blev det mer, dock inte lika stor utveckling. Mitt max i bänkpress blev 80 kg.

Idag tog jag tiden på 1000 meter rodd, inte rott över 500 m på 5-6 år. Tiden blev 3:24 (på 7:ans växel) vilket jag är nöjd med, sved bra i benen efteråt.

Marklyft: 150 kg
Bänkpress: 80 kg
1000 meter rodd: 3:24

Veckans pass

Måndag, dagens pass
Onsdag, dagens pass + cykeln till kontoret
Torsdag: maxade i marklyft och bänk + cykeln till kontoret
Lördag: löpning 5 km
Söndag: 1000 m rodd på 3:24

Totalt: 5 pass

Har även justerat mina kostvanor efter rådgivning med Christian. Har en fettprocent på 9,6%, väger 77,6 kg

Jonas rodd
Kroppsdata