Träningsstatistik sedan stukningen

Började träna Crossfit efter min stukning, dels för att jag behövde inspireras med något nytt men också för att jag ville utveckla min träning att bli både stark, explosiv OCH rörlig.

Kollade på min träningsstatistik så här långt och det har gått 64 dagar fram tills idag sedan mitt första pass, 2 månader och 3 dagar. På 64 dagar har det blivit 34 (?!) pass. Det är i snitt ett pass varannan dag i två månader. Det tror jag är min mest intensiva träningsperiod sedan hockeytiden i 18-19 årsåldern. Fortsätter jag så här bör min fysiska form bli ganska bra under våren.

Sorry för ett väldigt sjävlcentrerat inlägg men var tvungen att få det nedskrivet. 🙂

Dagens pass
A. Technique and work in Hang Power Snatch (20 min)

B. @ 80% pace.
4 x 5 min AMRAP (Rest 2 min between) First AMRAP 1 then AMRAP 2 and so on-
AMRAP 1: 10 Push-ups, 200m Row.
AMRAP 2: 10 Light Hang Power Snatch, 30 Double-unders.

Light Hang Power Snatch,
Här är en bild på sista varvet av en jäkla massa Light Hang Power Snatch.

WOD Lördag 14 december

Börjar kännas stabilare i kroppen och lite sugen på att satsa mer på träningsformen Crossfit.

Dagens pass
A. Build up to 1RM Push Press (15 min)

B. ”OTM” 8 min: Push Jerk 3 reps, @ 75-80% of A.

C. Pistols- Technique and work for 20 min

Igår blev det en sväng i löparskorna, första sedan Lidingöloppet tidigare i år. Stukade ju foten under loppet och har kört en del rehab sen dess så den börjar kännas bra.

Tog 72,5 kg i Push Press.

WOD: Söndag 8 december

Börjar bli pepp på träningen igen! Jag har inte direkt haft någon paus men min hjärna börjar leta efter nya mål att gå mot och fullfölja under 2014. Får se var det landar.

Ställde klockan för att komma upp i tid till dagens träning och det kan ju kännas segt att ställa klockan för träning på helgen men shit vad skönt det är. Gillar verkligen att starta en helgdag med träning!

Dagens workout of the day (WOD)

A. Frontböj, 2 reps, 90% X 4 set. Vila ca. 60 sek.

B. OTM 10 min: 3 Frontböj + 1 Thruster, 90%

C. OTM 10 min: 15 sek Wall balls (9/6kg till 3,05 / 2,75m), 15 sek Russian Twist på golvet med medicinbollen som vikt

Körde 80 kg på frontböj och C-delen blev ganska flåsig faktiskt. Hann med totalt 296 repetitioner av wall balls (6kg) och Russian Twist.

Idag körde jag mitt 26:e crossfit pass sedan start för 6-7 veckor sen. Alla mina inlägg om dagens träningspass ligger i kategorin ”Dagens pass” som du hittar högst upp i menyn.

Återkommer kring vad jag tycker om träningsformen crossfit i en annan bloggpost.

Ha en skön söndag!